در حال بارگذاری فایل ...
اپ هانی کازمتیکدسترسی آسان‌تر
جستجو کنید...

شستشوی دو مرحله ای پوست یا دابل کلینز چیست؟

شستشوی صورت یکی از مهمترین و اساسی ترین کارها در پایان هر روز میباشد. این مسئله برای بعضی از افراد به شکل یک چالش درآمده به طوریکه برای پاکسازی ۱۰۰ درصد پوست راه‌های پرهزینه‌ای را پیش می‌گیرند.

امروز میخواهیم به شما روشی را معرفی کنیم که با هزینه اندک و بدون کمترین ضرر پوست خود را هر روز پاکسازی کنید. با انجام روش شستشوی دو مرحله ای یا دابل کلینزینگ  دیگر نیازی به صرف هزینه‌های گزاف نخواهید داشت.

تعریف روش شستشوی دو مرحله ای، توضیح هر مرحله به همراه معرفی بهترین محصولات مراقبت پوستی، زمان مناسب و همه و همه در این مقاله به طور مفصل توضیح داده‌ شده‌اند.

برای یافتن پاسخ سوالات خود با ما همراه باشید.

شستشوی دو مرحله ای پوست چیست؟

شستشوی دو مرحله ای پوست یا دابل کلینزینگ (double cleansing) روش پاکسازی صورت در دو مرحله است.

شاید خیلی از ما بعد از یک روز طولانی، تنها به یک محصول پوستی برای شستشوی صورتمان اکتفا کنیم. اما تنها استفاده از یک محصول یا یک مرحله برای پاکسازی پوست کافی نیست و بخوبی آلودگی‌های عمقی پوست را از بین نمیبرد. به خصوص اگر در شهرهای بزرگ زندگی میکنید حتما باید در پایان هر روز روش شستشوی دو مرحله ای پوست را پیاده کنید.

خیلی وقت‌ها پیش آمده که با انجام صحیح روتین پوستی، بازهم جوش و آکنه دست از سر صورت برنمیدارند. این اتفاق میتواند علتهای مختلفی داشته باشد ولی یکی از پرتکرارترینها شستشوی یک مرحله ای پوست مخصوصا زمانیکه از لوازم آرایش استفاده کردهاید، است.

اهمیت و فواید شستشوی دو مرحله ای

دابل کلینزینگ یا شستشوی دو مرحله ای یک روش کاملا مطمئن برای خلاصی از شر آلودگی‌های پوستی میباشد. با انجام این دو مرحله، احساس سبکی و شادابی و لطافت پوستی به طور محسوسی احساس شده و ترغیب میشوید که این کار را مرتب انجام دهید.

از فواید آن میتوان موارد زیر را نام برد:

  • پاکسازی عمقی پوست
  • دفع ۱۰۰٪ آلودگی‌های پوستی
  • پیشگیری از بروز جوش
  • کوچک کردن منافذ بزرگ پوستی
  • تاثیر دوچندان ژلهای شستشو در روشن‌کنندگی و یکدست کردن پوست
  • آبرسانی دو برابر
  • آماده کردن بهتر پوست برای جذب مواد مغذی سرم‌ها و ژل‌های آبرسان

مراحل شستشوی دو مرحله ای پوست

مرحله اول: پاک‌کننده آرایش

در مرحله‌ی اول، از یک بالم پاک کننده‌ی آرایش یا شیر پاک کن برای پاک کردن آرایش صورت استفاده میکنیم. لوازم آرایشی مثل کرم‌پودر و کانسیلر برمبنای چربی هستند و اگر عمقی از روی پوست پاک نشوند، منجر به جوشهای ریز و درشت میشوند.

میتوانید برای پخش بالم روی صورت از پد آرایشی استفاده کنید یا با نوک انگشت پاککننده را روی صورت ماساژ دهید تا کاملا مواد آرایشی پاک شود و رنگ پوست تغییر کند. سپس، صورت را به طور کامل آبکشی کنید.

پیشنهاد آنلاین‌شاپ هانی کازمتیک به شما، بالم روغنی پاک ‌کننده آرایش صورت اینکی لیست برای گذراندن این مرحله از دابل کلینزینگ میباشد.

این محصول محبوب برند اینکی لیست، پاک‌کننده فوری آرایش و تمیزکننده قوی پوست بدون ایجاد احساس خشکی میباشد. تمامی انواع پوست‌های چرب، خشک، مختلط و نرمال میتوانند با خیال راحت از این محصول فوق‌العاده برای پاک کردن آرایش استفاده کنند. ضد التهاب و قرمزی، از بین‌برنده‌ی جوش‌های سر سیاه و آکنه در کنار خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی این محصول را به یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای انجام مرحله اول از شستشوی دو مرحله ای تبدیل کرده‌است.

قابل توجه است، که حتی اگر لوازم آرایشی مصرف نمیکنید، بازهم باید در پایان روز از پاک‌کننده‌ها استفاده کنید. پوست تنها از طریق لوازم آرایشی آلوده نمیشود و انواع و اقسام آلودگی‌ها از محیط در طی روز وارد منافذ پوستی شده و جا خوش میکنند.

پس حتما در پایان روز از پاک‌کننده‌های پوستی استفاده کنید.

مرحله دوم: ژل شستشو

بعد از رهایی پوست از آرایش، نوبت به ژل شستشوی صورت میرسد. ژل‌های شستشو، خاصیت آبرسانی و لایه‌برداری قوی دارند که به پاکسازی عمقی پوست کمک میکند.

انجام دو مرحله شستشو، یعنی استفاده باهم پاک‌کننده و ژل شستشو به حفظ رطوبت پوست و متعادل سازی چربی آن کمک مضاعف میکند. این مسئله برای افراد دارای پوست چرب و خشک بسیار حائز اهمیت بوده و یک پوئن مثبت محسوب میشود.

پیشنهاد هانی کازمتیک به شما،  ژل شستشوی روشن‌کننده از برند‌ اینکی لیست است. این محصول با بافت ژلی سبک تا لایههای زیرین پوست نفوذ کرده و کار شستشو را به غایت میرساند.

فرمولاسیون کمنظیر ژل شستشوی اینکی لیست بر پایه آب بوده و مناسب برای حساس‌ترین پوست‌ها ساخته شده‌است. از آن حتی برای شستشوی اطراف چشم هم میتوانید استفاده کنید.

قدرت آبرسانی بالا در کنار روشن‌کنندگی قوی، به بهبود ظاهر ناهموار پوست کمک میکند و در طی یک مدت کوتاه پوستی صاف و بدور از هرگونه تیرگی و لکه به شما تحویل میدهد.

بعد از پاک سازی صورت با بالم پاک‌کننده آرایشی، مقدار مورد نیاز از ژل شستشو را روی نوک انگشتان خود بریزید و به صورت دورانی روی کل صورت پخش کنید. حدود یک دقیقه ماساژ بدهید و سپس با آب بشویید.

بدین ترتیب شستشوی دو مرحله ای صورت به پایان میرسد و میتوانید باقی روتین شبانه خود را انجام دهید.

دابل کلینزینگ مناسب کیست

برای تمامی افراد انجام دابل کلینزینگ یا شستشوی دو مرحله ای صورت در روتین شب ضروری است.

افرادی که دارای پوست خشک هستند معمولا با ریسک بالاتری سراغ این روش شستشو میروند. اما با محصولات اینکی لیست میتوانند با خیال راحت هر شب صورت خود را پاکسازی کنند. قدرت آبرسانی بالایی که هرکدام از دو محصول اینکی لیست دارند، به پوست شما اجازه‌ی خشکی بیش از حد نمیدهند و حتی خاصیت درمانی برای پوست‌های خشک دارند.

 

افراد با پوست چرب و یا مختلط هیچ بهانه‌ای برای پیروی نکردن از این روش ندارند و حتی رعایت کردن شبانه این روتین برایشان یک الزام است. چرا که با شستشوی مرتب و صحیح پوست، اجازه تجمع چربی به پوست داده نشده و از بروز جوش و آکنه پوستی جلوگیری میشود.

بهترین زمان برای انجام تکنیک شستشوی دو مرحله ای شب‌هنگام و زمان روتین شبانه است اما برای پوست‌های چرب پیشنهاد میشود صبح‌ها هم در کنار شب با این روش صورت خود را پاکسازی کنند.

جمع بندی

در این مقاله، سعی بر این شد که شما خوانندگان محترم را با روش شستشوی دو مرحله ای پوست اشنا کنیم. یکی از روش‌های پاکسازی عمقی پوست که اجازه تجمع آلودگی و چربی را نمیدهد و یک روش درمانی برای پوست‌های چرب محسوب میشود.

مراحل این روش شستشو به همراه معرفی محصولات و نکات اصلی مرور شد. لازم به ذکر است که تمامی محصولات آنلاین شاپ هانی کازمتیک اورجینال بوده و از وبسایت اصلی برندها در کشورهای آمریکا و انگلیس خریداری شده و با قیمت مناسب به شما عزیزان عرضه میشود. برای مطالعه توضیحات هر محصول و خرید، به صفحه آن از طریق لینک‌های موجود مراجعه کنید.

ممنون از توجه شما.

هانی کازمتیک

ارتباط با ما
هانی کازمتیک
تماس با ما:۰۲۱۴۴۴۸۸۹۴۲
نمادهای الکترونیک
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به هانی کازمتیک می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین