در حال بارگذاری فایل ...
اپ هانی کازمتیکدسترسی آسان‌تر
جستجو کنید...

روتین پوستی روزانه صورتی

به روتین پوستی صورتی هانی کازمتیک خوش آمدید.

امروز در این مقاله قصد داریم تا شما رو با مراحل روتین پوستی سالم، ماهیت، محصولات مراقبتی استاندارد و اینکه اصلا چرا باید روتین پوستی داشته باشیم آشنا کنیم. در انتها ۱۰ نکته‌ی کاربردی برای مراقبت هرچه بهتر پوست براتون لیست کردیم.

اگر دوست دارید رمز و راز پوست‌های صاف و بدون نقص هالییودی رو بدونید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

روتین پوستی چیست؟

به کلیه کارهایی که در طی روز یه خانم یا آقا برای مراقبت از پوستش باید انجام بده، روتین پوستی میگن.

روتین پوستی روزانه یکی از بایدهای زندگی هر فردی هستش که بعد از بحث و بررسی‌های مفصل به سه مرحله تقسیمش کردند.

۱-  پاک‌سازی

۲- تغذیه

۳- آبرسانی

همه افراد فارغ از اینکه چه نوع تایپ پوستی‌ای دارند باید روزانه از این سه مرحله پیروی کنند.

درجه اهمیت محصولات به کار برده شده در هر مرحله، قاعدتا یکسان نیست ولی هرکسی که بخواد رویای پوست شاداب و بدون جوش و تیرگی رو محقق کنه باید تمام مراحل رو کامل انجام بده.

اهمیت روتین پوستی چیست؟

پوست هم مثل سایر اعضای بدن به غذا احتیاج داره. غذایی که ما به صورت روزانه میخوریم، (رژیم عادی و غالب مردم رو در نظر بگیرید) ویتامین و مواد مغذی لازم پوست رو تامین نمیکنند که هیچ گاها بدتر به پوست آسیب میزنند.

غذاهای چرب، انواع فست‌فودها، شیرینجات و وعده‌های اسپایسی که اکثرا نمی‌تونیم از زندگی‌هامون حذفشون بکنیم، علاوه بر هزارتا ضرری که دارند، تعادل چربی پوست ما رو بهم میریزند و نتیجشون میشه جوش‌های ریز و درشتی که توی حساس‌ترین مواقع سر‌و‌کله‌اشون پیدا میشه.

در درجه‌ی اول، باید تا جایی که امکانش هست پای این مواد مضر رو از رژیم غذایی خودتون ببرید و به جاش تا میتونید آب و سبزیجات تازه مصرف کنید.

فقط همین یدونه کار میتونه تاثیر روتین پوستی روزانه رو تا دو برابر زیادتر کنه.

ترتیب روتین پوستی روزانه

قدم یک: ژل شستشو

قبل از همه چی، پاشو صورتتو بشور. نه با آب و صابون یا یوقت خدایی نکرده، لیف و شامپو. شستشوی صورت حتما و حتما باید با ژل شستشو، فوم، محلول یا بالم مخصوص انجام بشه.

پوست صورت پر از منافذ ریز و درشت هست که به اصطلاح راه‌های تنفسی هستند و پوست بواسطه‌ی اون منافذ نفس میکشه و زنده‌اس. این منافذ نیاز به شستشو دارند و با یه آب زدن و کف ساده آلودگی‌هاشون پاک نمیشه.

ژل شستشوی اینکی لیست، لایه بردار قوی و روشن‌کننده طبیعی پوست، یکی از بهترین انتخاب‌هایی هستش که میتونید در روتین پوستی روزانتون ازش استفاده بکنید. این ژل با قدرت پاک‌کنندگی بالا تا عمق پوست نفوذ کرده و ذرات آلودگی‌های محیطی و باقیمانده لوازم آرایش رو کامل از بین میبره.

 یکی از خوبی‌های ژل شستشوی اینکی لیست اینه که برای پاک‌کردن آرایش چشم هم میتونید ازش استفاده بکنید.

ابتدا صورتتون رو با آب کاملا خیس کنید. مقدار مورد نیاز از این ژل رو روی دو بندانگشت ریخته و روی تمام صورت ماساژ بدید. از پد آرایشی هم میشه استفاده کرد.

قدم دو: تونر

تونر محصولی هستش که بعد از پاک‌سازی، برای تنظیم PH پوست باید استفاده بشه. تونر در واقع نوعی مرطوب‌کننده مایع هست که شادابی پوست تمیز رو تقویت میکنه و حس خشکی بعد از ژل شستشو رو از بین میبره. تونر در واقع یه جور پیش‌غذا قبل از سرو غذای اصلی، برای پوست به‌حساب میاد.

توی آنلاین شاپ هانی کازمتیک، یکی از بهترین تونرهای حال حاضر جهان رو براتون موجود کردیم:

تونر پیکسی مدل Glow، که علاوه بر تنظیم PH، بعد از چندبار استفاده با آبرسانی کافی، پوست رو سفید و درخشان میکنه و تیرگی‌های غیرژنتیکی رو از بین میبره.

قدم سه: سرم صورت

سرم‌های صورت غذای اصلی پوست ما هستند. ترکیباتی مثل ویتامین C و E، رتینول، فرولیک‌اسید و رزوراترول از طریق سرم‌ها به پوست ما میرسند.

پوست تغذیه نشده، خطوط چین و چروک ریز فراوان، تیرگی‌های متعدد، چربی کم یا چربی بیش‌از حد داره که تا سرم مغذی خوب بهش نرسه برطرف نمیشه.

در بین تمامی محصولات روتین پوستی، سرم‌ها جزء مواردی هستند که تاثیرات استفاده مرتبشون زودتر از بقیه نمایان میشه و این به خاطر غلظت بالای مواد مغذی موجود در ترکیبشون هستتش.

سرم پوستی پیشنهادی ما به شما، سرم نیاسینامید Watermelon Glow هستش. از ترکیبات این محصول میتونیم عصاره هندوانه، نیاسینامید، هیالورونیک اسید، ویتامین های E و C و روغن دانه مورینگا رو براتون برشماریم. این سرم هندوانه‌ای به نام سرم چندکاره معروف هستش که علاوه بر تامین غذا، آب و رطوبت پوست رو حفظ میکنه، ضد تیرگی و ضد لک هستش، منافذ بزرگ پوست رو کوچک میکنه و از جوش و آکنه جلوگیری میکنه. توی ترکیباتش از چربی استفاده نشده و یکی از بهترین‌ گزینه‌های روی میز برای استفاده روزانه هستش.

قدم چهارم: مراقبت دور چشم

پوست اطراف چشم  نازک‌تر، لطیف‌تر و حساس‌تر از بقیه قسمت‌های صورت هستش و لذا باید مراقبت‌های مخصوص به خودشو داشته باشه.

کرم دور چشم All About Eyes کلینیک، ضد پف و تیرگی، با افزایش کلاژن‌سازی خطوط ریز اطراف چشم رو اتو میکنه و بعد از مدتی استفاده تاثیرات قابل توجهی رو به جا میذاره.

حتما دو مرتبه در روتین پوستی روزانه خود از این کرم دورچشم استفاده کنید تا جادوی برند کلینیک رو شاهد باشید.

قدم پنج: آبرسان

تا اینجا هر محصولی که معرفی کردیم یه نیمچه خاصیت آبرسانی هم داشته ولی رطوبتی که سرم و تونر برای پوست نگه میدارند اولا کوتاه مدته و دوما اینکه کافی نیست.

پوست ما بعد از شستشو و تغذیه باید آبرسانی کافی بشه تا طراوت و شادابیش موندگار بشه.

یکی از بهترین و پرطرفدارترین آبرسان‌های دنیا، آبرسان ۱۰۰ ساعته کلینیک، اورجینال و با بهترین کیفیت و قیمت برای شما عزیزان درآنلاین‌شاپ هانی کازمتیک تهیه شده.

همونطور که از اسم این محصول پیداست، پوست رو تا ۱۰۰ ساعت هیدراته نگه می‌داره و خشکی و چین و چرک صورت رو پرقدرت از بین میبره.

این محصول به عقیده‌ی خودم یکی از بایدهای روتین پوستی هستش. با فرمولاسیون فاقد چربی، همه‌ی انواع پوست‌ها (خشک، چرب، مختلط و نرمال) میتونند به خوبی و خوشی ازش استفاده کنند و نتایج خوبی در کوتاه مدت بگیرند.

قدم شش: ضد آفتاب

فکر نمیکنم دیگه کسی تو دنیا وجود داشته‌باشه که در مورد فواید ضدآفتاب ندونه و یا برای استفاده ازش مطمئن ‌نباشه.

بدون شک، مهمترین آیتم هر روتین پوستی‌ای ضدآفتاب هستش. اعجاب‌انگیزه اینکه چطور یه لایه کرم میتونه محکم‌تر از هر سپر آهنی‌ای در برابر اشعه‌های مضر و آسیب‌های محیطی مقاوم باشه و در عین حال رطوبت و طراوت پوست رو حفظ کنه.

زمان ابداع کرم ضدآفتاب، بهش لقب معجزه قرن رو داده بودن و امروزه بعد از سالها تحقیق و آزمایش بطور علمی به اثبات این رسیدیم که این لقب واقعا برازندشه.

زدن یا نزدن ضدآفتاب یه انتخابه که تعیین‌کننده وضعیت پوستی شما در ده سال آیندهست. همونطور که از تصویر زیر مشخصه.

این خانم‌ها دو قلو هستند و فکر میکنم معلوم باشه کدومشون هر روز ضد آفتاب مصرف می‌کردند.

به هرحال صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

بگذریم.

گزینه‌های مختلفی برای معرفی ضدآفتاب روتین پوستی وجود داره ولی محصولی که ما در این مقاله برای شما آماده کردیم، محصول برند کره‌ای beauty of Joseon هستش. اگر دقت کرده‌باشید، امروزه خیلی از محصولات روتین پوستی کره‌ای توی بازار ایران داغ شده و دلیلشم به‌خاطر ارگانیک بودن و قیمت کمتر این محصولات نسبت به رقبای اروپایی است.

ضدآفتاب بیوتی آف جوسان SPF50، محافظ قوی دربرابر خورشید، تسکین‌دهنده‌ی پوست، حاوی ویتامین‌های E، B و C، بدون عطر و مواد مضر در وبسایت هانی کازمتیک در خدمت شماست.

۱۰ نکته مراقبتی اضافه بر سازمان که باید بدونید!

  1.               روزی دوبار، صبح و شب قبل از خواب با ژل شستشو، صورت خودتون رو بشویید. اینجا انتخاب محصولی که PH پوست رو بهم نزنه و صورت رو بیش از حد خشک نکنه اهمیت پیدا میکنه. با ژل شستشوی اینکی لیست چنین نگرانی‌ براتون بی‌معنی خواهد بود.                  
  2.        هیچ وقت با آرایش نخوابید. اولین کار بعد از تموم شدن مهمونی و یا برگشتن به منزل بعد از یه روز کاری طولانی، باید پاک کردن آرایش و انجام بقیه مراحل روتین پوستی باشه. این عادت خوب رو در خودتون ایجاد کنید.
  3.        با موی باز نخوابید. محصولات مراقبتی که برای مو استفاده میشه برای پوست صورت سمی هستند و باعث آسیب میشن. پس از تماس طولانی مو با صورت در حین خواب جلوگیری کنید. برای سلامت موهاتونم خوبه.
  4.         در طی روز، هر دو الی سه ساعت باید ضدآفتاب تمدید بشه.
  5.        یادتون باشه که ضدآفتاب فقط برای فصل بهار و تابستون نیست و در تمام طول روزهای سال باید استفاده بشه.
  6.        ضدآفتاب رنگی رو هیچ‌وقت تنهایی و بدون ضدآفتاب بیرنگ استفاده نکنید.

  7.        روبالشتی رو هفته‌ای یکبار داخل ماشین لباسشویی بیندازید.
  8.        برای آبرسانی و تغذیه لب‌ها استفاده از ماسک لب و یا بالم لب فراموش نشه. پیشنهاد سایت هانی کازمتیک به شما ماسک لب لانیژ و بالم لب آبرسان کلینیک هستش.
  9.       برای رسیدن به سلامتی بیشتر پوست، از انواع مکمل‌های پوستی نیز میتونید استفاده کنید. خوبیه این قرص‌ها اینه که پوست، مو و ناخن رو یکجا سرویس میکنند.
  10.       در آخرهم اگه مستعد جوش یا آکنه هستید، استفاده از محلول‌های ضد جوش رو پشت گوش نندازید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی بر این شد، تا اصول کلی مراقبت پوستی روزانه یا به اصطلاح روتین پوستی برای شما خواننده محترم برشمرده بشه. تک تک محصولات موجود در سایت اورجینال هستند و از سایت اصلی خود برند خریداری میشوند.  برای مطالعه توضیحات تکمیلی هر محصول به صفحات مخصوصش مراجعه کنید.

با تشکر از توجه شما.

هانی کازمتیک 

ارتباط با ما
هانی کازمتیک
تماس با ما:۰۲۱۴۴۴۸۸۹۴۲
نمادهای الکترونیک
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به هانی کازمتیک می‌باشد.
طراحی شده باسایت‌ساز ویترین
سایت‌ساز ویترین